Migratieweb

Migratieweb is dè online kennisdatabank met actuele nationale en internationale informatie over en in relatie tot migratie. De databank staat onder redactie van de Stichting Migratierecht Nederland en is in beginsel alleen toegankelijk voor leden van de Werkgroep Rechtsbijstand in Vreemdelingenzaken (WRV).

Wat vindt u in Migratieweb?
Migratieweb bevat onder meer nationale en internationale jurisprudentie, inclusief de in het tijdschrift Jurisprudentie Vreemdelingenrecht (JV) gepubliceerde uitspraken met annotaties, nationale en internationale regelgeving, bijdragen uit de tijdschriften Migrantenrecht en Asiel & Migrantenrecht (A&MR), ambtsberichten en een selectie van belangrijke parlementaire stukken, adviezen, rapporten, lezingen en andere praktische informatie.

Snel en overzichtelijk
Via de zoekfuncties kunt u snel en eenvoudig de gewenste informatie vinden. De documenten worden voorzien van trefwoorden en een samenvatting zodat u in één oogopslag de relevantie ervan kunt beoordelen. De in de samenvattingen opgenomen verwijzingen (links) naar andere documenten en koppelingen tussen documenten die met elkaar verband houden, zoals bij jurisprudentie, helpen u snel inzicht te krijgen in de relevante materie.

Actueel
Nadat u inlogt op Migratieweb ziet u op de homepage welke nieuwe informatie is toegevoegd sinds uw vorige bezoek. Daarnaast brengt de redactie u door middel van de attenderingsmail wekelijks op de hoogte van de belangrijkste actuele ontwikkelingen.