Migratieweb

Migratieweb is dè online kennisdatabank met actuele nationale en internationale informatie over en in relatie tot migratie. De databank staat onder redactie van de Stichting Migratierecht Nederland en is toegankelijk voor leden van de Werkgroep Rechtsbijstand in Vreemdelingenzaken (WRV) en IP-range abonnees.

Wat vindt u in Migratieweb?
Migratieweb bevat onder meer nationale en internationale jurisprudentie, nationale en internationale regelgeving, wetgeving, ambtsberichten en een selectie van belangrijke parlementaire stukken, adviezen, rapporten, lezingen, de tijdschriften Jurisprudentie Vreemdelingenrecht (JV)en Asiel & Migrantenrecht (A&MR), bijdragen uit Migrantenrecht en andere praktische informatie.

Snel en overzichtelijk
Via de zoekfuncties kunt u snel en eenvoudig de gewenste informatie vinden. De documenten worden voorzien van trefwoorden en een samenvatting zodat u in één oogopslag de relevantie ervan kunt beoordelen. Bovendien wordt er veel gebruik gemaakt van koppelingen tussen documenten, waardoor makkelijk doorgeklikt kan worden naar andere relevante informatie.

Actueel
Nadat u inlogt op Migratieweb ziet u op de homepage welke nieuwe informatie is toegevoegd sinds uw vorige bezoek. Aan de hand van nieuwsberichten wordt u op de hoogte gehouden van belangrijke nieuwe informatie. Daarnaast brengt de redactie de WRV-leden en geregistreerde IP-gebruikers via de attenderingsmail wekelijks op de hoogte van de belangrijkste actuele ontwikkelingen.