Annotatiewedstrijd

Migratie Annotatiewedstrijd 2021

Tijdens een online bijeenkomst via Teams op maandag 13 december is de winnaar van de Migratie Annotatiewedstrijd bekend gemaakt. De wedstrijd is gewonnen door Esmee Hardeman, studente aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Zij schreef de annotatie bij de uitspraak van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State; 28 juli 2021, ECLI:NL:RVS:2021:1627, nr. 202006295/1/V3 (ve21002309). De jury oordeelde dat de annotatie erg goed en glashelder geschreven is, en een zeer goede structuur heeft. Esmee geeft een meer dan grondige analyse van de zaak en maakte gebruik van vele relevante referenties. Daarnaast is zij niet terughoudend geweest om haar eigen mening te uiten en heeft ze ook de impact voor de praktijk op migratieadvocaten en op de staatssecretaris verwerkt. De annotatie is binnenkort te lezen in JV 2022/1 en te vinden op Migratieweb.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Migratie Annotatiewedstrijd 2020

Op dinsdag 1 december is de winnaar van de Migratie Annotatiewedstrijd bekend gemaakt tijdens een online bijeenkomst. Pien Offerhaus en Carina van Os, studenten aan de Universiteit Leiden, hebben de wedstrijd gewonnen met hun annotatie bij EHRM 5 mei 2020, M.N. e.a. t. België (ve20001526). De jury prees de annotatie voor de diepgaande analyse, waarin de betekenis van de uitspraak zowel in het licht van HvJEU jurisprudentie als EHRM jurisprudentie werd geplaatst. De annotatie is te lezen in JV 2021/1, te vinden op Migratieweb. Bekijk hier de compilatie van de uitreiking.

Annotatiewedstrijd 2019

Tijdens de jaarlijkse WRV-bijeenkomst die plaatsvond op 3 december 2019, is door jurylid Erna van Keken de eerste prijs overhandigd aan Anna Cleuters, student aan de Radboud Universiteit Nijmegen en Vrije Universiteit Amsterdam. De jury prees Cleuters vanwege het actuele en originele onderwerp, gezinsmigratie, de bondigheid en ook Cleuters moed om stelling te nemen en een eigen mening te vormen in haar annotatie. Cleuters heeft haar annotatie geschreven bij de uitspraak ve18002842. Nieuwsgierig geworden naar de annotatie? Deze is gepubliceerd in de eerste editie van JV in 2020 en is te lezen op www.migratieweb.nl (JV 2020/1, ve18002842).